Bokmässa, releaseparty, konstutställning, föreläsning, workshops eller en konsert – det finns många olika sätt att sprida kultur på. Oavsett målgrupp och tema är det alltid viktigt att både marknadsföra och finansiera eventet. Ett smart sätt att göra det på är att dela ut eller sälja föremål med logotyper, texter och/eller bilder.
Allra bäst är om föremålen är användbara. Det får mottagaren att uppskatta dem mer och fler människor kommer dessutom att se dem. Genom att låta trycka upp tygpåsar har du en perfekt produkt där ditt tema syns tydligt och köparen/mottagaren får ett föremål som går att använda i många sammanhang.
Bra att tänka på när du ska beställa tygpåsar
Det finns många sätt att marknadsföra ett kulturevenemang på men till det allra viktigaste hör att fokuset ligger på rätt målgrupp. Fördelen med tygpåsar är att de kan användas av alla åldrar i många olika sammanhang: när man handlar, på gymmet, i skolan, på arbetsplatsen och under promenaden. Trycket bör vara tydligt och är påsen till för ett framtida event är det bra att ha både datum och kontaktinformation på den. Ska tygpåsen däremot säljas vid eventet bör temat ha med det att göra, exempelvis ha en bild från utställningen eller ett citat från bokmässan. För att visa engagemanget för vår planet är det också klokt att välja ekologiska tygpåsar och produkter i fairtrade-anda